پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از اول اسفند/ آغاز بلیت نوروزی برخی پروازها


یزدفردا "پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس های مسافربری در تهران از ابتدای اسفند آغاز می شود.


صالحیان مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران افزود: متقاضان از اول اسفند به مدت یک هفته می توانند از طریق اینترنت، تلفن، سامانه پیامک و وب کیوسک های مستقر در شهر به تهیه بلیت اتوبوس اقدام کنند.


وی گفت: پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس نیز از 8 اسفند آغاز می شود و متقاضیان می توانند برای تهیه بلیت به شرکت های مسافربری مستقر در پایانه ها و یا شعب فروش شرکت ها، مراجعه و درخصوص خرید بلیت اقدام کنند.


صالحیان، آغاز طرح جابه جایی مسافران را 25 اسفند اعلام کرد و گفت: طرح جابه جایی مسافران تا 15 فروردین 90 ادامه خواهد داشت و تهمیدات لازم اندیشده شده است تا جا به جایی مسافران در کمال آسایش و راحتی انجام شود.


صالحیان تصریح كرد: برای رضایت مندی و رفاه حال مسافران و ارتقای خدمات و سرویس دهی مناسب به مردم، نرخ بلیت در طرح نوروزی جابه جایی مسافر هیچ گونه افزایش نخواهد یافت.


همچنین پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) گفت: پیش فروش بلیت سفرهای هوایی نوروز هم در برخی مسیرهای داخلی نظیر کیش و مشهد و خارجی مانند كوالالامپور که متقاضی بیشتری دارد، آغاز شده است.


پرورش درباره‌ افزایش قیمت بلیت‌ تصریح كرد: این موضوع هنوز در دستور کار نیست و تابع موضوع سوخت است و هنوز بنا به دستور دولت افزایش قیمت بلیت انجام نشده است.


مدیرعامل هما افزود: از سال آینده بنا برقانون برنامه پنجم، آزادسازی یا شناورسازی نرخ بلیت اجرا می‌شود که در حال مذاکره و بررسی هستیم.


پرورش درباره‌ توپولوف‌های ایران ایرتور هم گفت: این شرکت 5 فروند بوئینگ md را جایگزین توپولوف ها کرده است و از اول اسفند توپولوف‌ها از ناوگان پروازی خارج خواهند شد.


وی افزود: پس از خروج توپولوف‌ها ممکن است پرواز داخلی برخی مسیرها نظیر شهركرد یا كرمانشاه که بخش اعظم آنها از طریق شرکت ایرتور انجام می‌شود، حذف شود.


مدیرعامل هما افزود: از ابتدای اسفند، چهار شرکتی که توپولوف دارند، نمی‌توانند از این نوع هواپیما در خطوط پروازی استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه جایگزین شدن هواپیماهای جدید با توپولوف‌ها مدتی طول می‌کشد، افزود: قرار است به تدریج و تا پایان سال هواپیماهای جدید جایگزین توپولوف‌ها شود.


پرورش درباره پرواز حجاج عمره هم گفت: ظاهرا ویزاها دیر صادر شده است اما به محض آماده شدن ویزاها عملیات پرواز طبق برنامه سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا